maandag 21 januari 2013

Vogels tellen en nog meer......

Gisteren hebben we weer vogels geteld. We hadden de taken net als vorig jaar prima verdeeld. Ik het ene deel van de tuin en manlief de andere kant. Was Puck vorig jaar onze lieftallige assistente, dit keer hadden we Pepper ingehuurd. Hij heeft een merel-alert, dan begint hij te mekkeren, altijd handig toch ;-)
Ons geduld werd wederom op de proef gesteld maar kijk daar verscheen ons eerste Roodborstje. Daarna 2 Koolmeesjes, 2 Pimpelmeesjes en als afsluiter 1 Merel maar toen was Pepper al verdwenen.
Op de site konden we onze resultaten invoeren en onze telling week niet erg af van de rest hier in de buurt.:-)Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Verder een heerlijk relaxt weekend waarin ik wat hoekjes opnieuw inrichtte.

Dat lachebekje op de foto ben ik. Weer lekkere frisse bolletjes neer gezet.
Heerlijk zitten haken met heel leuk resultaat alleen het is voor de baby dus kan ik het pas laten zien als dochterlief het heeft gekregen.

Schreef ik eindelijk weer eens wat kaartjes voor de Postcrossing.Naar mensen over de hele wereld met zeer uiteenlopende interesses.
Inmiddels hebben wij buiten ook een witte wereld dus dronken we gisteravond lekker warme chocolademelk met een koekje.Wat wil een mens nog meer????

                                  Fijne maandag !!

15 opmerkingen:

  1. Wij hebben geteld: 5 koolmeesjes, 5 houtduiven, 1 roodborst en 1 merel.
    Leuke foto trouwens!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt mij op dat ik bar weinig vogels in de tuin zie ! Zo af en toe 1 zielige koolmees en een ekster. Misschien helpt het als ik wat vetbollen ophang haha. Wat heb je leuke hoekjes gemaakt en wat een heerlijk koppie had je vroeger (en nu vast nog haha) x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij telden 1 roodborstje, 2 winterkoninkjes 2 merels en 4 koolmeesjes en 9 mussen. Wat een leuke foto's laat je ons zien, ik vind je lachende gezichtje erg lief, jij ook een fijne maandag. lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig logje! Fijn dat jullie ook een witte wereld hebben, het maakt de winter tot echt winter!! Leuk ook die bolletjes, zo mooi in de schaal! Ik zag in de 2e hands loods ook zo'n prachtige schaal, moest meteen denken om die met bolletjes te vullen, maar ik heb geen plek om het neer te zetten.. ;) Daarom extra leuk om het bij jou te zien!! Enne, was jij dat nou, die ook zo dol was op de boeken van Diana Gabaldon? Ik ben er nu weer heerlijk in begonnen! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hadden nul vogels in de tuin. Allemaal vakkundig weggejaagd door hondjelief. Dus ik vind het al best wel veel bij jou in de tuin ;)

    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie hoekjes! En echt leuk, die vogel telling, lijkt mij ook leuk om volgend jaar te doen, we hebben best een druk bezochte tuin ;)
    Groetjes en fijne maandag!
    Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo'n vogeltelling!! Alleen vraag ik me dan af: hoe hou je dat toch uit mekaar? Ik denk bijvoorbeeld aan de twee merels die vaak in onze tuin zitten. Als ik zou tellen hoe vaak die af en aan vliegen, kom ik op heel wat merels, maar het zijn er eigenlijk maar twee !!

    Trouwens, fietsen ging goed, hoor!! Het dooit hier alleen erg, dus pedderzooi!!! :o)!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de vogelpopulatie dit jaar ook maar magertjes :-(
    Ik ben wel heel nieuwsgierig wat je nu voor je aanstaande kleinkind hebt gehaakt.
    Doe voorzichtig als je naar buiten gaat, hier is het een aardige bende op de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gezellig ! dat gemekker haha grappig is dat .. katten rare beesten lol.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Merel-alert ...... geweldig hihihihi
    Ik heb er aardig wat in de tuin, maar ik ben geen vogelaar en aangezien ze geen naambordje dragen ..... weet ik vaak niet wat wat is *bloos*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed dat jullie hebben meegedaan. Wel makkelijk zo'n merel alert. Het was ook wel weer om binnen te zitten het afgelopen weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat gezellig om te ;lezen allemaal.
    Mmm..... choco en wat lekkers heerlijk hoor met dit winterse weer.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmm... dat ziet er een heerlijke choco uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het wisselt volgens mij heel sterk met die vogeltjes. Misschien hadden de buren een lekkerder hapje voor ze klaar gezet?
    Je hebt wel weer heel mooie hoekjes gemaakt. De schaal met blauwe bloemetjes is echt prachtig. Mooi dat je hem ook steeds gebruikt!
    Lekker he, zo'n kop warme chocolademelk. Dat hoort er nu echt bij.

    Lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je alles mooi in beeld gebracht! Die hoekjes zijn héél leuk. Hihi, een echt lachebekje :-) Bij ons héél veel vogeltjes voor de moment. Grappig, een mekkerende Pepper :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk als je een reactie achterlaat, liefs Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...