vrijdag 15 mei 2015

Sentimental Friday!!

Televisie

Sinds een tijdje heb ik op Pinterest een bord genaamd "Sentimental journey". 
Waar ik allerlei herinneringen uit mijn jeugd- en tienertijd op plaats.
Zo ontzettend leuk en zo genieten van die kleine dingen waar je vroeger dolgelukkig van werd.
De komende vrijdagen neem ik jullie mee naar mijn jeugd en misschien ook wel die van jullie, doormiddel van heerlijke foto's!!

Vandaag plaatjes van televisie-series waar wij vroeger voor thuis bleven.


Vroeger had je eerst 1 tv-zender en later kwam nederland 2 erbij.
Ook werd er niet de hele dag uitgezonden dus zag je het testbeeld en vlak voordat het programma begon de klok.


Stuif es in met Ria Bremer was een kinderprogramma, als ik het goed herinner op zaterdagmiddag. Met de gouden stuiver die gewonnen kon worden en de balk met alle kunstwerken van scholen die graag de uitzending wilde bijwonen en waar Ria op aanwijzingen van het publiek er een aantal uitkoos.

Bartje was voor volwassenen maar ik mocht daar ook naar kijken en ik vond dat eigenwijze ventje super interresant.


Verder keek ik naar Rutger Hauer als Floris, ik was nog jong maar vond het zo'n lekker ding ;-))
Mijn eerste tv herinnering is het programma Rikkie en Slingertje, dat aapje kan ik mij nog zo voor de geest halen.
Toen ik een jaar of tien was volgende heel Nederland de jeugdserie Q&Q, tjonge die was zo vreselijk spannend.
Ik was thuis de oudste en als mijn moeder naar de gymnastiek ging en mijn vader naar de voetbaltraining, mocht ik zonder dat mijn zusjes het wisten naar de Onedin line kijken.De romantische muziek van de intro kan ik zo nog neuriën.


En dan Daktari met de ondeugende aap Judy en de schele leeuw Clarence.
Lassie met Timmy, de Schotse Collie werd toen helaas heel populair als huisdier.
The Waltons, een groot gelovig gezin met de eindzin: Goodnight John-Boy.
Skippy The Bush Kangaroe, wie kent hem niet!!


En als laatste want ik kan er nog veel meer opnoemen, de serie Happy Days met natuurlijk The Fonz!!
En ook één van mijn favorieten: The Partridge Family met David Cassidy, wauwie, I think I love you,zoals de familie zong;-))

Wat waren jullie favoriete tv-programma's???

Fijn weekend!!

12 opmerkingen:

  1. Jeugdsentiment ten top! Moest vooral lachen om het testbeeld en dan ptt, haha. Brings back memories...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha wat grappig zeg. Ik ken de meeste series maar ik keek bijna geen. Ik ben waarschijnlijk iets jonger en ik was/ben niet zo'n tv kijker. Ik ga zo even de tune opzoeken van Onedin line.

    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk! De meeste programma's kan ik mij wel herinneren. Hier nog een paar:
    De familie Knots
    Ti ta tovenaar
    Kanaal 13
    Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pippi Langkous en d familie Knots en oja Ren je Rot want dat werd toen bij ons in de Meerpaal in Dronten opgenomen haha
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een gaaf idee...
    Skippy was/is geweldig, en we keken ook wel Swiebertje..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We zijn van dezelfde leeftijd volgens mij want ik keek ook naar die programma's. Ik vond swiebertje erg leuk en kunt u mij de weg naar hamelen vertellen. Q & Q vond ik eng. Pipo en Mamaloe dikke deur en klukkluk waren ook altijd erg leuk. Later de familie knots een kloddertje roze verf hierrrrrr, hahahaha. Leuke tijd.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow leuk! Stuif es in vond ik echt superleukk en Q & Q zoooooo spannend.
    En Lassie en the Waltons met John Bob, kneuterigheid ten top. En Pippi natuurlijk, ik kijk dat nog steeds heel graag hahaha. Wat ik ook heel leuk vond was Emil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihihi ja sommige daarvan kan ik me ook nog herinneren :). Peppi en kokkie, Pipo de Clown, Tita Tovenaar, Pipi Langkousss waren mijn favorieten.
    Maar later ook Sandokan (oh smacht die kerel), Angelique keken wij ook (weet niet of dat een Duits programma was hihi), Centenial en dat alles illegaal op zolder...die laatsten zijn natuurlijk geen kinderprogramma's maar wij mochten mee kijken en omdat wij natuurlijk kort bij de Duitse en Belgische grens woonden werden die zenders bij ons ook regelmatig opgezet. Leuk zo'n tripjes met jou back on memory lane! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja daar keek ik ook naar maar niet alle series. Ik kan me herinneren dat ik Q&Q heel eng vond. laatst keken we het een keer met onze kinderen en die vonden het wel leuk maar echt niet spannend hoor!! Ik krijg nog steeds een spannend gevoel alleen al bij het deuntje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al die programma's leken wij ook! En de onidin line keken ze bij wen vriendinnetje en later de end week bij ons en de andere bij haar.
    Goh je blog brengt herinneringen boven die ik vergeten was!
    Even mijmeren dus.
    Gr carla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. toch wel betere series TOEN ik was gek op
    Pippi tja en Bartje heb ik nooit helemaal af gezien vonden ze niet goed voor mij, ik weet nog dat ik eens stiekum onder de tafel gezeten heb :))))

    BeantwoordenVerwijderen

Superleuk als je een reactie achterlaat, liefs Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...